OPIS PROJEKTU
Akademia Humanitas realizuje projekt „Cyfrowi Eksperci w przedszkolach w podregionie bielskim, gliwickim,
rybnickim i tyskim” nr KPOD.05.08-IW.06-0037/24 dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO) - Szkolenia dla nauczycieli wychowania przedszkolnego
Priorytet: Rozwój e-usług i ich konsolidacja, tworzenie warunków dla rozwoju zastosowań przełomowych technologii cyfrowych w sektorze publicznym, gospodarce i społeczeństwie, usprawnienie komunikacji między instytucjami publicznymi, obywatelami i biznesem oraz wyrównywanie poziomu wyposażenia szkół i podnoszenie kompetencji cyfrowych obywateli.
Działanie: C2.1.3. E-kompetencje
Okres realizacji projektu: 1 września 2024 r. do 31 marca 2025 r.
Wartość projektu: 7 856 667,40 zł
Wartość dofinansowania projektu: 7 856 667,40 zł
w tym ze środków UE: 7 856 667,40 zł
Beneficjent projektu:
Akademia Humanitas
ul. Kilińskiego 43
41-200 Sosnowiec
Kontakt do biura projektu: tel. 32 363 12 14
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
GRUPA DOCELOWA I FORMY WSPARCIA
Projekt zostanie zrealizowany poprzez następujące zadania:
a) Zadanie 1 Środki na materiały dydaktyczne
b) Zadanie 2 Szkolenia dla nauczycieli wychowania przedszkolnego
c) Koszty pośrednie
Realizacja projektu przyczyni się do osiągnięcia założeń inwestycji C2. 1.3 KPO poprzez przekazanie
757 przedszkolom/oddziałom przedszkolnym środków na cyfrowe materiały dydaktyczne oraz uzupełnienie kompetencji nauczycieli wychowania przedszkolnego do efektywnego korzystania z otrzymanych środków dydaktycznych.
Realizacja projektu przyczyni się także do zwiększenia skali zastosowań rozwiązań cyfrowych w sferze publicznej, gospodarce i społeczeństwie wraz z jednoczesnym rozwojem kompetencji cyfrowych obywateli, tj. w niniejszym projekcie 1 566 nauczycieli wychowania przedszkolnego i innych ww. osób.
CELE I PLANOWANE EFEKTY
Celem projektu jest:
a) zwiększenie o minimum 60% kompetencji cyfrowych wśród 1566 nauczycieli wychowania przedszkolnego oraz innych osób związanych z placówkami przedszkolnymi (takich jak dyrektorzy przedszkoli posiadający kwalifikacje nauczyciela edukacji przedszkolnej, nauczyciele wspomagający w przedszkolu, zespoły wychowania przedszkolnego, punkty przedszkolne oraz oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych), w tym min. 40 mężczyzn z podregionu NUTS 3 (obszar bielski, gliwicki, rybnicki i tyski) poprzez przeprowadzenie kompleksowych szkoleń w formie mieszanej
(zdalnej i stacjonarnej), zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami ww. nauczycieli,
oraz
b) przekazanie przedszkolom/oddziałom przedszkolnym z ww. obszaru środków na cyfrowe materiały dydaktyczne (zgodnie z indywidualnymi potrzebami poszczególnych przedszkoli) w postaci 757 grantów.
Cel zostanie zrealizowany do 31.03.2025.
REKRUTACJA NA SZKOLENIA
KONTAKT W SPRAWIE REKRUTACJI NA SZKOLENIA:
Renata Przeradzka-Garlińska tel. 889 823 891
Karolina Hayder tel. 889 823 894
E-mail: kpo@humanitas.edu.pl
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aktualnie trwa III tura rekrutacji:
Aby wziąć udział w procesie rekrutacji należy w czasie trwania trwania rekrutacji złożyć Formularz zgłoszeniowy zgodny z poniższym wzorem:
Wypełnione i podpisane dokumenty należy złożyć:
Po weryfikacji zgłoszenia, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu otrzymacie Państwo informację o zakwalifikowaniu do projektu.
GRANTY
KONTAKT W SPRAWIE GRANTÓW:
Karolina Panek tel. 664 918 739
Karolina Hayder tel. 889 823 894
E-mail: granty@humanitas.edu.pl
Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z poniższymi materiałami - prezentacją oraz nagraniem ze spotkania. Znajdziecie w nich Państwo omówienie procesu realizacji programu grantowego oraz odpowiedzi na większość nurtujących Państwa pytań.
Prezentacja została uzupełniona o najczęściej pojawiające się pytania m. in. o możliwość poszerzenia zawartości zestawów o dodatkowe materiały cyfrowe.
SPOTKANIE INFORMACYJNE:
W dniu 03.12.2024 r. odbyło się spotkanie informacyjne dot. procesu realizacji projektu, w tym wnioskowania o granty na cyfrowe materiały dydaktyczne.
Spotkanie było rejestrowane, poniżej zamieszczamy do pobrania prezentację ze spotkania oraz nagranie:
Link do prezentacji (link)
Prezentacja została uzupełniona o najczęściej pojawiające się pytania m. in. o możliwość poszerzenia zawartości zestawów o dodatkowe materiały cyfrowe
Link do nagrania (link)
KRYTERIA FORMALNE WNIOSKOWANIA O GRANT:
Przedszkole – przedszkole publiczne lub prywatne otrzymujące dotację oświatową na podstawie art. 17 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, zespół wychowania przedszkolnego, punkt przedszkolny, oddział przedszkolny w szkole podstawowej z terenu objętego projektem
Żeby wziąć udział w szkoleniu należy w terminie trwania rekrutacji dokonać zgłoszenia nauczycieli zgodnie z informacjami wskazanymi w sekcji REKRUTACJA NA SZKOLENIA (link) i oczekiwać na kontakt ze strony Organizatora w celu umówienia terminów szkoleń.
REALIZACJA PROGRAMU GRANTOWEGO:
6366 zł netto - podatek VAT jest niekwalifikowalny
Jeżeli w ramach grantu zostaną zakupione materiały cyfrowe objęte podatkiem VAT musi on zostać pokryty ze środków finansowych danej placówki. Analogicznie w sytuacji, gdy zakup wybranego zestawu przekroczy kwotę wypłaconego grantu - różnica musi zostać pokryta ze środków danej placówki.
Po ukończeniu szkolenia, po zweryfikowaniu dokumentacji szkoleniowej, każdy uczestnik, który uczestniczył w min. 80% szkolenia otrzyma Zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia.
Po ukończeniu szkolenia przez min. 2 nauczycieli z danej placówki Organ Prowadzący otrzyma informację o możliwości wnioskowania o grant z przeznaczeniem dla danej placówki dydaktycznej.
Z uwagi na dużą liczbę przeprowadzanych jednocześnie szkoleń uprzejmie prosimy o cierpliwość w oczekiwaniu na kontakt z informacją o zakończeniu weryfikacji dokumentacji szkoleniowej pracowników Państwa placówki/placówek oraz o możliwości wnioskowania o grant - z każdym z Państwa skontaktujemy się najszybciej jak to tylko będzie możliwe.
Wzór wniosku o grant wraz z załącznikami:
Wniosek o grant (link) - Organ Prowadzący placówkę dydaktyczną decyduje o sposobie wnioskowania o grant - wnioskowaniu samodzielnie w imieniu wszystkich podlegających mu placówek, lub o udzieleniu pełnomocnictwa dla poszczególnych dyrektorów
Katalog cyfrowych materiałów dydaktycznych (link) - dla każdej placówki należy wybrać wyłącznie 1 zestaw.
Katalog prezentuje minimalną zawartość każdego z zestawów - w przypadku zakupu każdego z zestawów istnieje możliwość poszerzenia zawartości zestawu, czyli zakupu dodatkowych materiałów cyfrowych (nie wymienionych w zestawie) o ile zmieszczą się one w cenie grantu lub placówka podejmie decyzję o dopłacie nadwyżki ze środków własnych.
PRZYKŁAD: ZESTAW 6 – Minimalna zawartość zestawu: Laptop, mata do kodowania – można poszerzyć np. o dodatkowy laptop, oprogramowanie edukacyjne, robot do programowania, długopisy 3D lub dowolne inne cyfrowe materiały edukacyjne.
Proszę pamiętać, iż niezależnie od wartości zamówienia podatek VAT jest niekwalifikowalny i musi być pokryty ze środków własnych danej placówki.
Wzór pełnomocnictwa - jeśli dotyczy (link), wzór pełnomocnictwa w wersji edytowalnej (link) - w przypadku, gdy Organ Prowadzący podejmie decyzję o udzieleniu pełnomocnictw dla dyrektorów poszczególnych placówek, do wniosku należy obligatoryjnie załączyć stosowne pełnomocnictwo. Wzór pełnomocnictwa może ulec modyfikacji przez OP jednak musi zawierać umocowanie do wszystkich elementów procesu: od złożenia wniosku o grant, poprzez zawarcie umowy, aż po jej rozliczenie.
Niezależnie od wybranego wariantu to Organ Prowadzący ponosi odpowiedzialność za prawidłową realizację umowy oraz prawidłowe wydatkowanie środków finansowych.
Prosimy o niewypełnianie i nieprzysyłanie załączonych wzorów - w mailu z informacją o możliwości wnioskowania o grant otrzymacie Państwo dokumenty w wersji edytowalnej wraz ze szczegółowym opisem procesu wnioskowania o grant.
Po złożeniu wniosku przez Organ Prowadzący lub dyrektora placówki na podstawie pełnomocnictwa zostanie przygotowana i przesłana do Państwa umowa o powierzenie grantu.
Umowę należy podpisać elektronicznie bądź odręcznie i przesłać na wskazany adres mailowy/pocztowy.
Po podpisaniu umowy wnioskowana kwota grantu zostanie Państwu wypłacona na wyodrębniony rachunek bankowy wskazany przez Państwo w umowie grantowej.
Zakupu wybranego zestawu mogą Państwo dokonać dopiero po podpisaniu umowy i otrzymaniu środków finansowych.
Wzór umowy do zapoznania się: Wzór umowy (link)
Prosimy o niewypełnianie i nieprzysyłanie załączonego wzoru - po złożeniu wniosku o grant w korespondencji mailowej otrzymacie Państwo dokumenty w wersji edytowalnej wraz ze szczegółowym opisem procesu podpisania umowy.
Po zawarciu umowy każdy Organ Prowadzący/placówka dydaktyczna, która otrzyma grant w ramach Inwestycji C2.1.3 sama decyduje o sposobie i miejscu nabycia cyfrowych materiałów dydaktycznych. Decyzję o konieczności / braku konieczności przeprowadzenia procedury zamówienia zgodnie z Ustawą PZP podejmuje każdy Organ Prowadzący samodzielnie.
Akademia Humanitas, ani partner projektu: Fundacja Silesia Nobilium nie pośredniczą w procesie wydatkowania środków finansowych przeznaczonych na zakup cyfrowych materiałów dydaktycznych ani nie wskazują nazw czy specyfikacji przykładowych produktów.
Po zakończeniu realizacji umowy i dokonaniu zakupu wybranego zestawu należy złożyć sprawozdanie końcowe oraz kopie dokumentów finansowych potwierdzających poniesienie wydatków. Po weryfikacji i akceptacji sprawozdania końcowego przez Akademię Humanitas umowa zostaje uznana za rozliczoną.
Wzór sprawozdania (link)
HARMONOGRAM WSPARCIA
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY
Istnieje możliwości zgłaszania do Instytucji koordynującej KPO, Instytucji odpowiedzialnej za realizację inwestycji lub Jednostce wspierającej podejrzenia o niezgodności Przedsięwzięcia lub działań Ostatecznego Odbiorcy Wsparcia z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”. Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności Przedsięwzięcia z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektu lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu KPO, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):
1) poczty tradycyjnej - w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Centrum Projektów Polska Cyfrowa, ul. Spokojna 13a, 01-044 Warszawa,
2) skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Centrum Projektów Polska Cyfrowa.
DOKUMENTY DO POBRANIA
REGULAMIN UDZIAŁU W SZKOLENIACH
Regulamin udziału w szkoleniach (link)
WZORY DOKUMENTÓW DO WYPŁATY GRANTU
1. Wniosek o grant - wzór (link)
2. Katalog cyfrowych materiałów dydaktycznych - wzór (link)
3. Pełnomocnictwo - wzór (link)
4. Umowa grantowa - wzór (link)
5. Sprawozdanie z realizacji grantu - wzór (link)